twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Thursday, 19 April 2012

Sociology of Education

Ma de meest Brede perspectief, heeft het onderwijs betrekking op kõik inspanningen umbes Kennis da de Vorm waarden Doren te Geven, vandaar dat het heeft i wezen dezelfde betekenis als socialisatie. Maar als sociologen spreken van het onderwijs og zij løbet het Algemeen gebruik Maken van een Meer specifieke betekenis: het bewust processorer,, Buiten het gezin, waardoor samenlevingen overbrengen van Kennis, waarden en Normen umbes Jongeren voor te bereiden op volwassen ROLLEN (da ma mindere mate, voor te bereiden volwassenen voor Nieuwe ROLLEN). DIT proces krijgt de staatust van instelling wanneer d'Eze Activiteiten Maken de instructies van de centrale het definiëren van Doel, ti opzichte van andere Sociale sferen, da omvatten gedefinieerde ROLLEN van leraar en leerling (Clark 1968). Scholen zijn voorbeelden van d'Eze Vorm van institutionalisering.
De Centrale inzicht van de Sociologie van het onderwijs er dat scholen i Sociaal ingebed Instellingen die cruciaal zijn gevormd dor hun sociales omgeving da van cruciaal Belang Vorm te Geven. Het Veld omvat zowel mikro-en makro-sociologische problemen i forskellige deelgebieden zoals stratificatie, Economische ontwikkeling, socialisatie da de Familie, organisationer saties, Cultuur da de Sociologie van Kennis. Om te begrijpen kaasaegne samenleving, er het essentieel umbes te begrijpen van de rol van het onderwijs. Niet Alleen er het onderwijs een primaire agent van socialisatie da toewijzing, hebben moderne kunst samenlevingen ontwikkeld formidabele ideologieën die suggereren dat het onderwijs Zou DIT bepalend zijn voor (Meyer 1977) te hebben.
Durkheim (1977) var de intellectuele Pionier op DIT Gebied, het opsporen van de historische verbindingen tussen de Vorm en inhoud van de scholen en grotere maatschappelijke krachten zoals de opkomst van de burgerij da de tendens i de richting van individualisme. Grotendeels omdat het Veld Richt zich zo intensief op de stratificatie-gerelateerde Zaken (bijvoorbeeld de konsekvenser van de Familie Achtergrond op opleidingsniveau), de grotere kwesties i Verband mødte Marx en Weber zijn direkte zichtbaar i de huidige Beurs. Echter, zoals Dreeben s (1994) historisch verslag aangeeft, er de Directe bijdrage van de oprichters van de disciplin umbes ontwikkeling van de Sociologie van het onderwijs i de Verenigde Staten var minimaal, JA, zelfs de belangrijkste Vroege Amerikaanse sociologen i Het Veld niet beslissend Vorm te Geven zijn ontwikkeling.
Ma de Sociologie van onderwijs. Waller (1932) onderzocht het onderwijs als beroepsziekte rol da de schoolorganisatie als een mechanisme van Sociale kontroleret Hij benadrukte de rol van de kool i Het konflikt geteisterde socialisatie van de Jonge da de interpersoonlijke en organisatorische mechanismen die studenten acceptatie van de normatieve Orde bevorderd. Hoewel Nu erkend als een klassieker, Waller s analysere gestimuleerd Weinig Werk gedurende Meerdere decennia.
Hoewel Minder Gericht op het onderwijs als zodanig, Sorokin (1927) afgebeeld scholen als een belangrijk Kanaal van mobiliteit mødte hun eigen specifieke Vorm van Sociale Testen. Hij stelde dat gangere Meer mogelijkheden voor scholing Zou de Maatschappij stratificeren, niet waterpas er. Echter, Blau da Duncan (1967) Paradigma-indstilling onderzoek naar de staatust bereiken (Zie hieronder) geen betrekking op de analyserer Sorokin har van het onderwijs og ondanks hun waardering van zijn grotere aandacht voor de betekenis van Sociale mobiliteit. Warner da Hollingshead Gemeenschap van undersøgelser beschouwd als onderwijs een integraal onderdeel van de Gemeenschap Sociale Organisatie, mødte Graphics dor de verbinding mødte de stratificatie Systeem, maar hun invloed, zoals dat van Waller da Sorokin, var Meer een kwestie van te suggereren Algemene ideeën dan van de oprichting van een cumulatieve onderzoekstraditie.



 ls een deelgebied Binnen de sociologische disciplin, heeft de Sociologie van het onderwijs grotendeels aangedreven Doren een Groot aantal praktische, beleidsmatige kwesties die naar voren opfyldt de ontwikkeling van de Massa-onderwijs. Ma wezen heeft het onderzoek Gericht op de vraag af Het onderwijs heeft geleverd op de belofte van het creëren van Meer rationele, eigen Cultuur, da productieve individuen da, bij uitbreiding, een'' betere'' samenleving. Het Veld Werd opfyldt Graphics gevoed dor de egalitaire zorgen van de Jaren 1960: Hoe'' eerlijk'' er de verdeling van kansen i scholen en i de grotere samenleving, en hakke kunnen verschillen Worden verminderd? D'Eze vragen blijven umbes het Veld te bewegen.



No comments:

Post a Comment